Elite Hotel Carolina Tower

Nybyggt konferens- och logihotell precis intill Hagastaden

Elite Hotel Carolina Tower öppnade den 10 November 2017 i Hagastaden, intill Nya Karolinska Universitetssjukhuset, Karolinska Institutet och Hagaparken.

Hotellet erbjuder 8 inspirerande konferenslokaler i varierande storlekar, alla utrustade med projektor och skärm samt högtalarsystem. Till detta har vi 221 bekväma rum med sköna sängar, arbetsplats och fräscha badrum. Högst upp i byggnaden, på våning 16,  finns hotellets mest exklusiva mötesrum tillsammans med gym, bastu och relaxavdelning med fantastisk utsikt över Stockholm och Hagaparken.

Alla hotellets faciliteter erbjuder högt i tak med panoramafönster samt en genomgående helhetskänsla för inredning och detaljer.

Ett tätt samarbete med Haga Bottega resulterar i fantastiska fikapauser, luncher, middagar och mingel. Vi skräddarsyr ert möte, event eller fest!

Miljöcertifieringar

Svenska Mötens miljöcertifiering

Haga Bottega

Mitt i Hagastaden, ett stenkast från Hagaparken hittar du Haga Bottega – en Italiensk och Medelhavsinspirerad restaurang och livfull knutpunkt där kärleken till mat, dryck och kvalitet är den röda tråden. Njut av ett generöst utbud av traditionella smaker som möter nya kombinationer från medelhavet med fokus på nyttiga fikor, nytänkande luncher och härliga middagar!

En god natts sömn!

En god natts sömn är viktigt, och därför har våra komfortabla hotellrum utrymme för paus, reflektion och arbete. Rummen har bekväma sängar med sköna kuddar, en fåtölj och ett skrivbord. Badrum med dusch.

Flexibla möteslokaler

Lokalerna på konferensvåningen har döpts efter kända fysiker. I Wilhelm Röntgen, den största av  lokalerna, finns plats för upp till 130 personer. Våra lokaler är ljusa med stilren och bekväm inredningen samt bra luft. Det finns många möjligheter att arrangera små och stora konferenser hos oss.  I anslutning till mötesrummen finns ett inbjudande konferensområde där vi dukar upp mat och fika till pauser och mingel.

Vår engagerade och kunniga personal bidrar till en lyckad konferens!